Wat betreft Durgerdam / Holysloot. Wat ook een goede indicatie is van aparte
woonplaatsen zijn natuurlijk de postadressen.

Google eens op Dorpstraat Holysloot, of zoek eens op een huizensite in die
buurt. Je krijgt allemaal informatie over panden met adressen Dorpstraat
Holysloot no. zoveel in Amsterdam.
Bij een aparte woonplaats zou je een volgend adres verwachten Dorpstraat no.
zoveel in Holysloot.

Bij Durgerdam en ook Ransdorp is het volgens mij hetzelfde, hoewel een B&B
in die plaats toch meldt dat het in Durgerdam is ipv Amsterdam, maar dat kan
natuurlijk ook commerciële/recreatieve redenen hebben.

Hoewel deze drie dorpen vroeger een aparte gemeente vormden, zijn het nu
zelfs geen aparte woonplaatsen meer maar vallen ze blijkbaar onder de
woonplaats Amsterdam.

Grtz Theun,