persoonlijk vind ik alleen de nummers interessant dus die voer ik ook
alleen in. als een blok van 2a tot 4c loopt vul ik 2-4 in. dat is voor mij
meer dan genoeg informatie.

maar wat kom je inderdaad een hoop bagger tegen.
gister op het einde van de brouwersgracht blijkt dat vanaf huisnummers 190
er ook nog een oude huisnummerreeks is. een aantal huizen hebben daar een
dubbel nummer. 190/602 (voorbeeld). een paar huizen verder zit je opeens
op nummer 930. geniaal :)

en huisnummers die eigenlijk bij de straat om de hoek horen.
zo bijvoorbeeld :

    3|  |4
    6|  |8
2 4 1|  |2 10 12
------  --------
------  --------
1 3 x|  |x 9  11
    5|  |7
    x|  |x

hier een plaatje wat ik regelmatig zal updaten:

http://floris.nu/osm/amsterdam/huisnummers/huisnummers.png

op dit moment alleen de addr:housenumber nodes.
als osmxapi het weer doet voeg ik de addr:interpolation ways ook nog even
toe. informatie lijkt minstens een dag oud te zijn.

groet,
floris