++ 26/09/09 10:41 +0200 - Lennard:
[voorbeeld: huisnummers 1,3,5,7a,7b,7c,9,11]

>Ik hecht geloof aan 'meer data, indien accuraat'. Als ik jouw probleem
>moet omschrijven met 3 losse ways/nodes, dan doe ik dat. Indien een
>routeplanner dat niet goed aankan, of niet aan wil kunnen, dan lost die
>dat in zijn preprocessing maar op.

Het is niet alleen een probleem aan de kant van de routeplanner, het is
ook een probleem aan de kant van de invoer. Dit, in combinatie met het
andere dat je noemde (geen huisnummer aan de gevel zichtbaar is geen
huisnummer in OSM) maakt de invoer ineens heel veel complexer.

Het betekent in ieder geval dat, bijvoorbeeld op de Kinkerstraat heel
veel huisnummers komen te vervallen. Veel winkels hebben domweg geen
huisnummer aan de gevel. Datzelfde geldt ook voor de huizen die in
vervallen staat zijn, waar bouwactiviteiten of renovaties gebeuren.

Daarnaast betekent het ook dat doen van surveys vele malen lastiger
worden. Ik zou dan niet alleen mijn best moeten doen om van elke
hoekhuis het huisnummer te bepalen, maar van elk huis. Zonder te
overdrijven, dat is een gigantische klus. [1]

In de praktijk betekent dat dus dat 1) veel nummers die er nu wel in
staan op basis van interpolatie komen te vervallen en 2) het een
dusdanig tijdrovende klus wordt dat er beperkt vooruitgang zal zijn.

>Als je argumenten en consensus zoekt, dat moeten we niet binnen talk-nl
>blijven rondgaan, en ons eigen wereldbeeld creëren. Dan moeten we
>internationaal deze problemen op tafel gooien.

Uiteraard. Maar ik inventariseer graag eerst vooraf de situatie die wij
kennen. Ik wil graag weten wat voor problemen (of juist handigheden)
anderen hier tegenkomen, ik wil graag weten hoe wij hier over die
problemen denken. Indien nodig leg ik het daarna wel voor aan t...@.

[1]   Om wat voorbeelden te noemen... er zijn niet alleen huizen waarvan
de nummers domweg afwezig zijn, maar er zijn tal van huizen waarvan het
bordje niet als zodanig herkenbaar zijn, het nummer is onleesbaar
weggewerkt in een gedesigned naambord, het nummer met de hand op de
zijkant van een deurpost is geschilderd, het nummer met een Edding op de
brievenbus is geschreven, het nummerbordje is overgroeid door een
klimplant, [...].

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.