Ik kan me helemaal vinden in de tagging van de voorbeelden die Michiel
noemde. De enige opmerking die ik daarbij heb is dat het geen zin/nut
heeft om je druk te maken over het eigendom (overheid/privaat), omdat
dat toch (meestal) niet herkenbaar is in het veld en ook niet
onderscheidend bij het taggen.

On Mon, 21 Dec 2009 18:58 +0100, "Lennard" <l...@xs4all.nl> wrote:

> In dat licht inderdaad niet. Er zullen weinig parkeerterreinen zolang
> zonder enkele onderbreking opengesteld zijn.

> Eigenlijk is dit de essentie van wat ik probeerde te argumenteren,
> maar misschien raakten we wat verward over de termen. :/

Maar uiteindelijk komen we er wel ;) Ik vermoed dat jij hetzelfde doet
als mij bij het herkennen van een 'openbare weg'. Ik ga ervan uit dat
als er RVV-borden of straatnaamborden staan dat het een openbare weg is.
Maar in dit voorbeeld klopt het dus niet, omdat het RVV ook soms voor
private wegen geldt. Dus volgens mij heeft Michiel gelijk om die private
parkeerplaats access=permissive te taggen.

Ik denk dat we nu de tagging van verschillende wegensoorten wel
helder hebben:
 - openbare weg: access=yes
 - privaat_opengesteld: access=permissive
 - privaat_gesloten: access=no of access=private

Belangrijke vragen die nu nog resteren zijn:
1. hoe herken je een 'openbare weg' ?
2. wat doe je als je niet zeker weet of iets een 'openbare weg' is ?

ad 1. Zoals gezegd ging ik er tot nu toe vanuit dat alles waar RVV-
borden of straatnaamborden staan zondermeer 'openbare weg' is. Dit is
kennelijk te kort door de bord en ik stel voor om dit nog even verder
uit te zoeken. Mocht het verschil tussen RVV-borden en 'openbare weg'
nou heel beperkt zijn, dan stel ik voor om toch keihard de relatie te
leggen tussen RVV/straatnaam >> access=yes. Dan moet die eigenaar maar
niet zomaar dulden dat de overheid zich met zijn priveterrein bemoeid ;)

ad 2. ik stel voor om bij twijfel access=permissive te gebruiken. Als je
het access=yes tagt geef je meer kennis over een weg mee (openbaarheid)
dan je in werkelijkheid beschikbaar hebt.