On Monday 28 December 2009 12:08:41 Stefan de Konink wrote:

> Nouja het lijkt me makkelijk voor routering. Maar zouden niet iets
> beters kunnen doen met een relatie over de sporen van een station?

Zoiets zou inderdaad wel een idee zijn. Ik zou dan verwachten de platforms in
die relatie te hebben en een node of polygon die het station zelf beschrijft
(railway=station). Voor routering zou ik dan verwachten een route relatie te
hebben die de opeenvolgende station-relaties in een "stop" role heeft.
Ik vraag me af of we in OSM willen opnemen dat een bepaalde trein op een
bepaald platform stopt, maar het is misschien wel handig om aan te geven (met
een relatie) welk spoor verbonden is met welk platform. (En later misschien
zelfs de stopvakken, hoe heten die dingen? ;-)

Maar goed, ik zie dus niet waarom de railway=station tag hergebruikt zou
moeten worden voor stop-plaatsen van treinen op de rails.

--
Freek