Gert,

Een 3D modeller is een applicatie waarmee je 3D scenes kunt modelleren.
Voorbeeld is hier [1] te zien

Wat ik wil is openstreetmap data (ways/nodes) om te zetten naar een formaat wat
zo'n modeller kan inlezen. Dit is dan zichtbaar als een platte pannenkoek want
openstreetmap heeft (bijna) geen hoogte informatie.

Vervolgens wil ik foto's invoegen in de scene waarbij het perspectief precies
klopt met de openstreetmap data.

Daarna moet het met wat creatief camera werk en een export functie mogelijk zijn
om nieuwe node/ways toe te voegen aan de hand van de aanwezige stereo
informatie.

Wat ik zoek is een 3D modeller waarvoor ik eenvoudig een osm import/export
filter
kan maken en waarin ik een foto (rechthoek met texture?) kan zetten.

1. http://blog.hubalek.net/media/1/20060514-sketchup.png