Op 25-06-10 21:56, Cartinus schreef:
> 2) Licentie zal wel OK zijn. (Hopelijk is dat ook te bewijzen.)

Valt niets aan te bewijzen.

> 3) Heeft iemand iets gehoord over deze import voordat hij plaatsvond?

Mijn IRC logs zegt zelfs dat Lennard de integratie query voor me heeft
gefixed ;)

> 4) Weet iemand waar de wiki-pagina voor deze import te vinden is?

Geen idee :)

> 5) Dedicated account was blijkbaar niet nodig volgens Stefan.

Nope, OSM is een anarchie! En ik ben de grote leider! *kuch*

> 7) Import gaat zo te zien in delen, dus server problemen zullen er wel niet
> zijn.

Initieel 1 deel, maar ik had een " " probleem gevonden, waar escapes
niet hebben gewerkt.

> Dat is waar het echt mis gaat. Er is zo te zien geen enkele poging gedaan om
> de nieuwe en oude data te integreren tijdens de import.

Is wel gebeurd. Er is zelfs op alle nieuwe data een Fixme tag gezet,
mits hij binnen een paar meter viel van een bestaande bushalte. Deze
import bevatte veel meer data dan huidige data, en is zelfs als leidend
te bestempelen omdat het wordt gebruikt voor de berekening van jouw
OV-chip tarief. Zoals op het fan-tas-ti-sche IRC kanaal is besproken:
iedere fout die gevonden wordt, is geld dat je teveel of te weinig betaalt.

> In zekere zin is dit ook wat Ldp nu wel goed aan het doen is met de
> herclassificatie van wegen. Eerst een proefrenderer om de resultaten te
> bespreken, dan consensus zoeken. Tot slot pas uitvoeren (als de consensus er
> is). Dus je "community" betrokken houden kan ook in Nederland.

So what? Alle data is door de handen van minimaal 4 mensen gegaan voor
dat er iets is geïmporteerd. Als je in een besluit proces betrokken wilt
worden, ben aanwezig waar mensen daadwerkelijk wat doen. Ten opzichte
van achteraf  z e u r e n.

> Ten slotte voor de mensen die denken: Die paar bushaltes....
> User:BugBlue is druk bezig met busroutes en alles wat daar aan vast hangt
> (zoals haltes). Ik weet niet hoever hij is met de rest van het land, maar de
> stad Utrecht en wijde omgeving was volgens mij wel af. Hij kon dat duidelijk
> wel: alleen die bushaltes toevoegen die nog ontbraken. Maar nu staan ze er
> dankzij Stefan dus allemaal dubbel in.

Ik ben benieuwd waar BugBlue de informatie vandaan zou moeten hebben die
in de cxx: prefix staat. Ik heb ze namelijk niet op bestaande nodes
gevonden. En gezien ik geen berichtje heb gehad van iemand na de import,
ben ik benieuwd of dit weer een van de op de man speel acties van je is,
of dat je nog wat inhoudelijks hebt bij te dragen.

Het hele busroute verhaal is namelijk *niet* opgelost, vrij simpel,
iedere wijziging in een wegsloopt de 'render'-relatie namelijk. En
trouwens waarom zeik je nu over de CXX import terwijl ik je nooit over
de Veolia import heb gehoord?

Stefan