ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:

> Mijn vraag  aan de NL community is nu of wij het voortouw
> kunnen nemen in een stategische aanpak van het NL wegennetwerk
> vwb het onderscheid in toegestane voertuigen fietsen, bromfietsen,
> de rest van de map,
> en een eenrichtingsweg moet altijd uitkomen op een wegdeel dat het mogelijk
> maakt om door te rijden. Ik denk aan dat soort controles.

IMHO moet je erg voorzichtig zijn met het zomaar op wegen aangeven van toegangsbeperkingen, vooral als die in het echt niet aanwezig zijn maar wel "logisch" zijn. Ik denk dan aan provinciale wegen waar een fietspad langs ligt. Je moet die provinciale weg niet gaan taggen met "bicycle=no" omdat dat fietspad er langs ligt. Een routeplanner hoort dat fietspad zelf te vinden. Als de routeplanner dat niet doet, dan is dat geen enkel probleem. Er ligt per slot van rekening een fietspad langs waar je toch op gaat fietsen als je er bent.

Alleen op wegen waar daadwerkelijk een verbod voor bepaalde weggebruikers wordt aangegeven moet je dat ook mappen.

Maarten