Ik heb inmiddels contact gehad met RonGps en hem verteld van de revert.

Hij vindt de wiki-pagina's hierover enigszins onduidelijk, en ik ben het eigenlijk met hem eens. Ook heb ik gekeken naar de klachten van keepright bij deze constructies. Hoe komt het dat deze check er uberhaupt inzit? Volgens mij is de bedoeling dat kleine weggetjes nooit direct op een motorway aansluiten. Als je kijkt naar verzorgingsplaatsen in bijvoorbeeld de UK of Duitsland, zie je dat highway=motorway_link wordt gebruikt vanaf de snelweg, in ieder geval tot de eerste splitsing. Dit voorkomt de melding van keepright. Eigenlijk vind ik dit best logisch - motorway_link vervult hier dezelfde rol als bij een afrit, t.w. een overbrugging tussen de motorway zelf en "ondergeschikte" wegtypen.

Colin