Gert,

Een paar maanden geleden heb ik de informatie zoals deze nu op de site van het WandelProject (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Nederland_Wandelroutes) staat gevonden. Inmiddels heb ik er wat struktuur in gebracht en heb de tekortkomingen geinventariseerd. Zoals alle gegevens in OSM moeten de bruikbare gegevens vallen onder de huidige licentie. Zelf gelopen trajecten kunnen zo ongehinderd ingebracht worden. Zelf loop ik tussen nu en het volgend voorjaar het oostelijk deel van het marskramerspad. Plannen zijn er om in de wandelscene datasonsoren voor OSM te vinden zodat het aantal wandelingen sterk uitgebreid kunnen worden.

Heb jij dus tracks die onder het licentie kunnen vallen (Neem eens contact op met de eigenaars) dan kan die eindelijk in OSM opgenomen worden.

gr
Robert

Quoting "ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen" <g.grem...@cetest.nl>:

Van de NL-site...

Veel van de informatie van OpenStreetMap wordt verzameld door actieve wandelaars. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat er een kaart met officiƫle wandelroutes bestaat: openwandelkaart.nl. Het is de bedoeling dat op termijn alle lange afstandswandelingen van Wandelplatform-LAW, de koepel van Nederlandse wandelorganisaties en het Nivon zijn opgenomen op deze kaart, evenals enkele regionale en lokale routes.

Hebben we contacten met de organisaties, en/of materiaal om mee te werken ?
Veel wandelaars hebben gps tracks, kunne wij die gebruiken ?

Bijvoorbeeld, ons nationaal wandelicoon, het pieterpad
staat niet op de kaart. Ik heb wel een GPX file van het
pad, maar deze is niet vrij te gebruiken dacht ik.
Hebben we wel vrije tracks ?

Gert