Sent: Saturday, March 12, 2011 4:31 PM
To: rob...@elsenaar.info
Subject: [OpenStreetMap] [OSM-talk-nl] changeset 7494542 en relatie 1014751

Hi ZMWandelaar,

Frankl2009 has sent you a message through OpenStreetMap with the subject [OSM-talk-nl] changeset 7494542 en relatie 1014751:

==
Dag Robert,
Ik lees Talk-nl alleen via het archief (ben er dus niet op geabonneerd). Vandaar dat ik niet reageer via de mailinglijst maar direct naar jezelf.

Hoe dat zit met de drie rcn_ref 56 is alleen te zien op locatie (en misschien zijn er ter plekke geen borden zijn, dat weet ik niet). Iemand zal daar zelf even moeten gaan kijken.

Het kan echter wel zo zijn dat er meer dan één info-bord voor een knooppunt is (hoe je dan moet omgaan met rcn_ref is mij niet geheel duidelijk; ik heb gelezen dat je het dan maar twee keer invoert).

De stukjes éénrichting fietspad zijn nu NIET goed ingevoerd in de relatie. Er staat een Role:backward op de naar het noorden gaande fietspaden. Dat moet echter gewoon een Role:forward.

Role:forward/backward heeft alleen te maken met de “tekenrichting” van een way (d.w.z. omdat de weg gaat naar het noorden en de relatie ook, moet het ook “forward” zijn. Je komt "backward" toch niet zo vaak tegen in een fietsroute (omdat het eigenlijk alleen voorkomt als er éénrichting paden zijn, en die zijn meestal getekend in de "éénrichting".

Ik heb het maar niet zelf aangepast, want ik ken de situatie ter plekke niet en zou moeten gissen of het nu goed is.

Als ik een keer in Amsterdam (en niemand het ondertussen heeft opgelost) zal ik een kijkje gaan nemen.

vr gr Frank

==

You can also read the message at http://www.openstreetmap.org/message/read/171241
and you can reply at http://www.openstreetmap.org/message/reply/171241

Tekst ingevoegd door Panda GP 2011:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende link om de e-mail te herclasseren: http://localhost:6083/Panda?ID=pav_3414&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202011\AntiSpam ---------------------------------------------------------------------------------------------------