Beste medemappers,

Nog een alert van mijn kant... De gebruiker "It's so funny" heeft in de afgelopen weken overal in NL de ref en name van heel veel motorway_links omgetagd... Verbindingsbogen tussen twee snelwegen hebben nu "ref={van} <-> {naar}" maar soms ook wel "ref={naar} <-> {var}" ; afritten (de ways, niet de node bij de splitsing) hebben nu "ref={afritnummer}" en "name={afritnaam}". Hoewel dit vermoedelijk niet geautomatiseerd gebeurt, heeft het veel weg van een bulk import (het is in feite een bulk edit) . Het is mij opgevallen omdat hij net aan de regio Maarssen toegekomen is. Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee; ik maak veel gebruik van mkgmap en weet dat ik hierdoor een aantal uren werk aan mkgmap voor de boeg heb om o.a. de gesproken rijinstructies weer redelijk te krijgen...

Verder zijn veel parallelrijbanen van snelwegen (o.a. de A2 en A12 bij Utrecht) van motorway in motorway_link gewijzigd, dit ondanks de nadrukkelijke aanwijzing in de wiki.

Ik heb een PM gestuurd met het verzoek om inzichtelijk te maken welke logica hierachter zit zodat we dit met z'n alle kunnen toetsen (en dan ook gelijk de wiki bijwerken!).

Of ben ik de enige die deze actie "raar" vindt? Hoe dan ook, doe er je voordeel mee zou ik zeggen...

Colin