On 26/05/2011 23:18, Floris Looijesteijn wrote:
motorway_link is toch juist voor de verbindingsstukken tussen 2 snelwegen?
wat bedoel je met dat 'trucje'?

gr,
floris
motorway_link is natuurlijk ook voor op- en afritten, en toegangswegen naar verzorgingsplaatsen...

Het trucje is dat het eerste stukje motorway na de afsplitsing van een afrit ook als motorway_link getagd wordt (i.p.v. motorway zoals het hoort). De splitsing wordt dan door de Garmin gezien als tussen twee gelijkwaardige wegen of zo waardoor je meer of minder "links aanhouden" of "rechts aanhouden" te horen krijgt. Zelf vind ik dat de Garmin maps uitstekend werken en de soms eigenaardig klinkende instructies neem ik op de koop toe. Maar met het juist en consequent taggen is er een hoop verbeterng mogelijk, zeker door soms triviale wijzigingen te maken in de styles van mkgmap. Maar wanneer een "ref" (aangenomen wordt dat dit op een highway gewoon het "officiele"wegnummer hoort te zijn) ineens een ingewikkelde structuur krijgt, mag je Java-skills weer afstoffen...

Het is ook op primary/primary_link, secondary/secondary_link etc etc op vergelijkbare wijze toegepast.

Nog overgebleven voorbeeld in de buurt van Eindhoven (met dank aan Oliver):

Colin