Allereerst.....Don't shoot the messenger...

Hij (of zij?) heeft een de ref's op verbindingsbogen nu aangepast; de ref=* is de snelweg waar de verbinding naartoe leidt. Persoonlijk vind ik dit praktisch omdat de manier waarop het doorkomt in kaarten op de Garmin overeenkomt met de borden boven de weg. Dit is wel in strijd met de officiele rijbaanaanduidingen op de hectometerpaaltjes (m.a.w. wat het nummer van de weg feitelijk IS, naar de mening van de wegbeheerder). Ik heb in de UK rijbanen gezien die getagd waren met "carriageway_ref=A" etc. Dit zouden we in NL ook kunnen gaan gebruiken, mocht men behoeft hebben aan het taggen van de officiele rijbaanbenamingen.

T.a.v. motorway_link op parallelbanen met doorgaande functie (bijvoorbeeld op de A2 langs Utrecht) heeft hij/zij de praktijk omgedraaid. Vroeger stond in de wiki dat parallelbanen (niet zijnde op- en afritten en verbindingsbogen) ook gewoon "motorway" waren. Voortaan zijn dat dus motorway_links. Zie: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Map_Features#Wegen

Tot nu toe is het mij niet gelukt om hem/haar te laten deelnemen aan een openbare discussie over zijn acties en de rationale erachter.

Colin