Op 30 oktober 2011 19:56 heeft Cartinus <carti...@xs4all.nl> het
volgende geschreven:

> Het probleem is helemaal niet het volgen van de BAG wijzigingen. Dat is
> simpel.
>
> Het probleem is het respecteren van andere edits op hetzelfde object. In de
> BAG zit bijvoorbeeld nergens waar de ingang van een pand zit. Of welke winkel
> of restaurant er zit. Of... Of...
>
> Daar moet je bij nadenken. Iets wat een individuele mapper zou moeten kunnen,
> maar wat een update script niet kan.

De oplossing voor dit probleem zoals ik het zie, is het maken van een
script dat niet automatisch gaat updaten, maar dat een rapport
aanmaakt met aandachtspunten waar medewerkers dan mee aan de slag
kunnen om wijzigingen van upstream te gaan samenvoegen met de
bijdragen van de medewerkers. Als daar vanwege upstream interesse voor
is, kunnen bepaalde wijzigingen misschien ook teruggekoppeld worden.

Een ander probleem zijn wijzigingen die moedwillig (vandalisme) of per
ongeluk (onvervaren mapper o.i.d.) worden aangebracht. Eigenlijk
zouden we dat ook moeten kunnen detecteren.

mvg,

Jo