Heeft met een sociaal-digitale tweedeling te maken waar zowel generatie, van de mens, als retentie, van de informatie, een rol spelen. Newsgroepen, mailinglist, gastenboeken, fora, 'streams', irc, blog.

Het is jammer dat een forum naar mail interface veel onpractischer is dan andersom. Je denkt immers langer na over een niet wijzigbaar bericht, dan een bericht dat nog gecorrigeerd dan worden.

Dus er zal een tweedeling ontstaan, en enige integratie is zeker wenselijk, al was het alleen al om vruchtbaarheid te geven aan de andere media.

Stefan

Op 21 jan 2012 om 00:57 heeft Maarten Deen <md...@xs4all.nl> het volgende geschreven:\