Stefan,
Bedankt voor je excuses. Sportief en dat siert je. Als eenvoudige, maar enthousiaste mapper op OSM vanuit mijn fietsliefhebberij ben ik me nooit bewust geweest van de historie, de ontwikkelingen en wat er op de achtergrond allemaal speelt, bijvoorbeeld alleen al in Nederland. Ik denk trouwens dat dat voor een heleboel mensen geldt en dat daarmee misschien ook veel van de 'paniek' rond de ODBL licentie verandering verklaard kan worden. Mijn beeldvorming is gebaseerd op wat ik via het voornamelijk Nederlandse deel van het OpenStreetMap forum heb opgepikt. Daar zitten denk ik toch meer de mappers die discussiƫren over hoe je fietsstroken, schelpenpaden, etc. en toegangsregels moet taggen, maar misschien zie ik ook dit te simpel...;-) . En als er dan ineens mensen roepen dat je werk verloren zal gaan, terwijl het relativerende verhaal ontbreekt, dan breekt de pleuris uit. Als primaire reactie niet zo vreemd toch - veel mensen komen niet verder... en ik laat lekker in het midden of ik daar ook bij hoor :-X .
Pim