Genietend van het mooie weer en de vakantie die ik toevallig heb, besloot ik maar weer e.e.a. in kaart te brengen in de prachtige stad Utrecht. Ondanks de mapping party van 2 jaar geleden is er nog meer dan genoeg te mappen. Wandelend langs de Oudegracht kwam ik toevallig uit bij een schim uit een ver verleden: een platenzaak [1]! Groot was zojuist mijn ontsteltenis bij het invoeren dat er hiervoor geen shop-tag was gedefinieerd! Blijkbaar heeft niemand hiervoor de moeite genomen in de tijd van iTunes. Volgens TagWatch [2] is een platenzaak sowieso een uitstervend verschijnsel. Culturel erfgoed?

De kaart ziet er saai uit: alleen maar een lange reeks huisnummers. Er zitten hier wel woonhuizen, maar ook wel winkels (antiek, galerij, iets voor volwassenen, etc.) en een groot hok op nr. 312 [3] waar nog geen witte rook uitkomt.

Groeten,

Frank

[1] http://www.openstreetmap.org/browse/node/1763428067
[2] http://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=shop#values , zoek op 'record'