Oxilion doet al heel veel voor de Nederlandse OSM community en ik wil hun eigenlijk niet (direct) lastig vallen met zo'n specifieke vraag voor deze niet-core OSM activiteit. Vandaar dat ik alternatieven zoek. Een beetje rondsurfend leert dat het huren van een dedicated server met de benodigde specs al snel meer dan 200 Euro/maand kost. 1U of 2U rackspace huren (0,5 Ampere) kost ook al snel een 60 Euro per maand. Crowdfunding kan natuurlijk maar ik het het gevoel dat dit weinig stabiliteit bied, maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk.

Er lopen op dit moment een paar buitenlandse contacten waarvan de 2e-hands server donatie momenteel de meest concrete is, vandaar dat ik ook rondkijk of er rackspace sponsoring mogelijk is.