Hallo!

TL;DR: Is het een goed idee om te proberen de lijst van brievenbussen van
PostNL los te peuteren en te importeren in OSM? Ik zie dat ik brievenbussen op
de kaart toe kan voegen, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen, laat
staan compleet met lichtingsmomenten zoals ze wel op de PostNL site staan.

---

Ik ben nieuw hier dus even voorstellen: Ik ben Luc (OSM username lucb1e), doe
een hbo ict opleiding in het zuiden van het land, en ben een open-source fan.
OSM vind ik een interessant project en ik wil best wat meehelpen door gebieden
die ik ken te verbeteren. Misschien dat ik ook links en rechts wat aan
bekendheid ga doen.

Een ding wat me opviel was dat er weinig brievenbussen op de kaart staan,
terwijl PostNL daar gewoon een database voor heeft (er is een zoekfunctie op
hun site). Ik heb ernaar gezocht in alle uithoeken van de site, maar er lijkt
geen (indexeerbare) lijst te zijn.

Vandaag heb ik daarom PostNL gebeld, kort uitgelegd wat OSM is, en gevraagd of
ze een lijst van brievenbussen hebben. Meneer had deze niet, en ik werd
geadviseerd om PostNL een verzoek per post te sturen (de ironie).

Voordat ik mijn tijd en postzegels ga verdoen aan verdere acties ben ik meer
gaan lezen over imports, en al snel las ik dat imports soms zelfs negatief zijn
in bepaalde gebieden en ik beter eerst de lokale community kan vragen. Dus bij
deze: denken jullie dat het nuttig is om brievenbussen op de kaart te zetten?
Ik vind het opzich wel leuk om te proberen om deze dataset los te krijgen, dus
tenzij het "liever niet" is ga ik er waarschijnlijk mee verder. Tips zijn ook
welkom trouwens.

Overigens, mailinglists zijn wel niet helemaal mijn ding en het is pas de
tweede keer dat ik naar een lijst post, dus verbeter a.u.b. (netiquette) fouten
als ik die maak!

Thanks,
Luc