osm-talk...@lucb1e.com schreef op za 15-03-2014 om 01:37 [+0100]:
> Hallo!
>
> TL;DR: Is het een goed idee om te proberen de lijst van brievenbussen van
> PostNL los te peuteren en te importeren in OSM? Ik zie dat ik brievenbussen
> op de kaart toe kan voegen, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen, laat
> staan compleet met lichtingsmomenten zoals ze wel op de PostNL site staan.
>
> ---
>
> Ik ben nieuw hier dus even voorstellen: Ik ben Luc (OSM username lucb1e), doe
> een hbo ict opleiding in het zuiden van het land, en ben een open-source fan.
> [...]

Luc,

Hou er rekening mee dat de huidige brievenbussen op maximaal een radius
van 500 meter van de verstuurder moeten staan en vorig jaar is
aangekondigd dat dit 750 meter mag gaan worden. Wanneer dit in effect
komt weet ik niet, maar misschien wel handig om even te kijken hoe ze nu
de BAG-import doen ivm updates in de toekomst.

Ik hoop wel dat de lijst ook bevat oa de lichtingstijd (18h, 19h of 21h)
en of de brievenbus geschikt is voor rolstoelgebruikers.

Hans