> [...]
> de bebouwde kom te taggen.
>
> Zelf gebruik ik de werkwijze dat alle bewoonde straten binnen
> landuse=residential:
>
> 1 residential
> 2 of living_street zijn
>
> Voor de grotere verbindingswegen tussen wijken is de wiki ook duidelijk
> (secondary of tertiary).
> highway=unclassified gebruik je dan voor die wegen buiten de bebouwde kom die
> niet tot de genummerde wegen behoren of voor wegen op bv. industrieterreinen.
> Maar highway=unclassified zou feitelijk in de bebouwde kom niet echt veel

Daar ben ik het niet mee eens. Ik gebruik zelf highway=unclassified
voor wegen die meer dan alleen woonstraten zijn, maar niet groot
genoeg voor tertiary, bijvoorbeeld een hoofdstraat door een wijk. En
ook voor wegen die binnen de bebouwde kom meer een woonstraat zijn,
maar ook buiten de bebouwde kom doorgaan als unclassified.

> De oorzaak (in Nederland) is dat bijna al die wegen destijds binnengehaald
> zijn met een grote AND import en daar stond die tag erbij.
>
> Maar moeten we dat niet gaan veranderen? Want nu staat er echt heel veel
> verkeerd.
> En wie gaat dat veranderen? Kan dat niet geautomatiseerd worden? Zijn er
> bezwaren?

Ikzelf probeer het meestal te veranderen als ik een gebied aan het
bewerken ben; probleem hiermee is dat het zo nog wel 10 jaar duurt
voor dit weer echt fatsoenlijk is. Automatisering is problematisch
omdat we dan gemakkelijk naar het omgekeerde probleem overgaan - wegen
die wel unclassified moeten blijven, maar naar residential worden
gezet. Wellicht zouden we iets halfautomatisch kunnen bedenken
(waarbij iemand een stukje kaart te zien krijgt, en dan aangeeft welke
unclassified en welke residential moeten zijn (bij voorkeur als 'deze
unclassified/residential en de rest het andere), maar ik weet niet
hoeveel sneller dat zou gaan dan mensen in hun eigen favoriete editor
late werken.

--
André Engels, andreeng...@gmail.com