Olá francisco.

Muito obrigado pelas instruções claras e pela sugestão de modo a resolver o
problema.

Bem, fiz como disseste e enviei uma mensagem ao utilizador davidmartindel
(mensagem no final deste email). Desculpa só responder agora, mas fiz um
compasso de espera para ver se entretanto ele respondia.

De qualquer forma o mesmo utilizador voltou a entrar na plataforma do OSM e
a editar um erro que por acaso eu estava associado e nem me lembrava e não
me respondeu à mensagem que enviei. Aqui está o erro:

http://www.openstreetmap.org/note/122623

Deveremos assumir que ele pode não responder  à minha mensagem e pensar uma
forma de resolver o problema? Isto é, ou rever os edits dele um a um ou
fazer um revert de tudo? Afinal o que ele fez não é permitido, e já li que
em alguns casos deu direito a ban de contas por causa disso!

 Hello.

I've seen from your profile that you are a recent editor of openstreetmap.
If no one did, let me ve the one to welcome you to this passionate mapping
community. Let me introduce myself: I''m Rui and i'm an editor of the
Openstreetmap Portuguese Community.

Well, now lets talk about the reason i've sent you this message.

i've saw your changeset referred to as "Restaurants of Spain in 2009" and
despite the name of the edit you also edited poi restaurants of Portugal.

The main point here, is that from the description of your edit, you've mass
imported old data about restaurants from 2009. I would like to ask you the
following questions:

1 - Have you followed the official Openstreetmap guidelines (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines) for importing data,
and particular engaged with the local communities for each of the affected
countries in ordder to plan your import (i.e. Spain and Portugal
communities) ?

2 - I've seen that your import added some duplicate points of interest
(POI), and most of the restaurants since the data you used is from 2009
were placed in a wrong place. Did you/"how do" you checked if there was
duplicate POI in your import?

I hope to hear something from you ;)

Best Regards