On 25 Jul 2009 at 16:32, Magnus wrote:

> Verkar schysst! Nån som har länk med mer teknisk data?
>
> Batteritid? (Att de skriver 12 timmars datalagring betyder inte
> nödvändigtvis att det kan ske på samma batteriladdning!)
>
> Interface mot dator? USB? Kräver det nån speciell mjukvara etc?
> (Funkar det med Linux?)

Den kopplas in på USB med en inbyggd usb-serieadapter. Trolig
tillverkare: <http://www.fantech-electron.com/enu/product/view/gt-
750fl.htm> eller <http://gt-750fl-lite.notlong.com/>.
I windows behöver man installera en drivrutin som ger en com-port.
Ett linux-program som troligen kan prata med den:
<http://code.google.com/p/skytraq-datalogger/>. Troligen ska
gpsbabel klara av den också man jag har inte fått det att fungera,
<http://www.gpsbabel.org/htmldoc-development/fmt_skytraq.html>.

Jag vet ingen som kollat batteritiden. Batteriet är utbytbart och
påminner rätt mycket om ett mobiltelefonbatteri (Model No N3650,
3.7V 700mAh) så det går eventuellt att köpa några extra att ha
fickan om man lyckas hitta något som passar. Om jag inte räknade
fel så ska minnet räcka till 70h loggning.

/Jonas