Jo, mapnik vill inte rendrera nationalparker som inte är definerade av en
relation. Så det enda som syns just nu är komplicerade nationalparker; sådana
med hål i, sådana som delar gräns med andra och sådana som har mer än 2000
noder
och därför behövdes styckas upp.

Jag har inte tagit tag i saken och skrivit en buggrapport än och jag har inte
prioriterat det heller. Det ligger efter jag har importerat reservaten i min
todo-lista. Känner någon för att ta tag i det tidigare, så inte mig emot.

Jag har en annan grej angående mapnikrendreringen och det är att gränslinjerna
blir lite väl feta vid höga zoomvärden. Fyllfärgen tycker jag också skulle
kunna
få följa med ett zoomsteg till innan den försvinner.