Hejsan

Jag håller på och pillar lite på Norrtull i Stockholm som håller på
att byggas om och inte liknar något som var tidigare. Då har jag
uppmärksammat att Sveavägen, Sankt Eriksgatan, Valhallavägen och
Lidingövägen alla är markerade som secondary men saknar ref så att
valideringen i JOSM skriker.

Visst har inte dessa vägar några nummer och borde därför vara
unclassified eller möjligen residential eller? Just nu verkar det ju
inte riktigt rätt enligt validatorn i JOSM. På kartan ser det ju bra
ut att dessa vägar har en annan färg eftersom de är genomfartsvägar på
ett annat sätt än andra mindre vägar.

Hur borde det vara och var kan jag läsa mig till detta och verifiera
att en väg har/inte har ett nummer att ange under ref.

vänligen
    BengtB