Hej,

I årets budget har Wikimedia Sverige satt av totalt 50 000:- till
Gemenskapens projekt [1]. Än så länge har inga ansökningar inkommit så
om du har en idé men saknar pengar tycker jag att du ska skriva en
ansökan och skicka till i...@wikimedia.se. Tänk också på att projekten
inte behöver begränsa sig till Wikipedia utan att alla projekt som
gynnar fri kunskap kan komma i fråga. Hjälp gärna till att sprida
information om det här till vidare kretsar genom att blogga om det
[2], berätta för kompisar och sprida via olika sociala nätverk.
Men se framförallt till att skicka in din ansökning!

[1] http://se.wikimedia.org/wiki/Gemenskapens_projekt_2011
[2] http://wikimediasverige.wordpress.com/2011/08/06/vad-behover-du-pengar-till/

mvh Holger Motzkau

PS: Om där finns någon som har erfarenhet med dataimport till OSM
databasen: Kan du kontakta mig direkt? DS.

--
Styrelseledamot, kassör

Wikimedia Sverige
Box 500