On 09/02/2011 12:40 AM, bengt bäverman wrote:
När jag kollar på kartan och klickar på en gul bubbla (som skall
symbolisera en sevärdhet utan bild) och därefter klickar på länken
till dess Wikipediasida så har det funnits bra bilder. Är det månhända
fel i databasen eller har jag missförstått nått?  Hur snabbt ändras
färgen på en bubbla efter det att någon laddat upp en bild?

Se t.ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Råcksta_kapellkrematorium med id
21300000004809 som är gult på kartan just nu.
eller http://sv.wikipedia.org/wiki/Ängsö_slott med id
21300000013219.

Det beror nog på att de där bilderna saknar uppmärkning i
bildarkivet Wikimedia Commons. Det är mallen {{bbr}} som
ska användas för det. Jag tror inte det har någon betydelse
för deltagande i tävlingen, men det vore förstås bättre
om alla existerande bilder vore uppmärkta så att man kan
fokusera sitt fotograferande på objekt som saknar bilder.

--
  Lars Aronsson (l...@aronsson.se)