Bra initiativ!

> Jag (som tidigare nämnt) tror det kan bli rörigt med båda systemen
> inlagda samtidigt osv. Dock ser jag fördelen med det också (ser hur
> de gamla relationerna gick när jag lägger in nya relationer). I GBG
> (femmans spårvagn) kom jag dock fram till att det skulle vara
> enklare att starta med en ny relation jämfört med att försöka
> ändra/uppdatera den befintliga (den var ganska rörig). Så jag
> började fundera på hur vi skulle hålla koll på uppdateringar osv.?
> Gick in på projektsidan och började hacka loss på en tabell.
> [...]

Jo, tycker det är bra att modifiera wikin att vi kan hålla reda på
vilka rutter som konverterats. Jag föreslår dock en alternativ modell
där vi utnyttjar den befintliga relationen som type=route_master i det
nya systemet. Då slipper man ändra referenser till den gamla
rutt-relationen överallt och dessutom bryts inte relationens historia
i OSM-databasen. Vilka relationer som konverterats kan man hålla reda
på i tabellen på wikin med hjälp av en kolumn "Konverterad till P-T"
som innehåller ett 'x' ifall någon har uppdaterat denna relation till
public transport-schemat.

> Jag la även in en kolumn för giltighetstid eftersom kollektivtrafik
> ändras och då kan vi se på denna sidan om det 100%/100% är
> "relevant" eller inte.

Kan vara användbart men är tveksam till att man i alla fall kan
bestämma giltighetstid. Men i det fall det går så är jag för att ta
med sådan information.

Robert