Hej alla,

jag är noob med OSM. Ber om ursäkt om detta är något som redan har diskuterats
tidigare, kunde inte hitta något när jag sökte runt.

Kommunerna i OSM har namngetts exempelvis "Tingsryd" i stället för det
officiella "Tingsryds kommun". Samma sak verkar gälla län. Finns det någon
anledning till detta? Blir ni arga om jag uppdaterar alla posterna?

Skulle det i stället eller kanske även vara intressant om jag augmenterade med
taggar som kommunnummer och länskoder? Det skulle göra det lättare för folk att
hitta rätt även om man inte håller med OSM vad namnet är.

                kalle