On 5 okt 2012, at 12:47, Andreas Vilén <andreas.vi...@gmail.com> wrote:

> Hej!
>
> Jag missade ju förra träffen i Lund, så jag tänkte att vi kunde ha en
> ny. Jag pratade lite med Britta Duve Hansen som är den som sett till
> att vi kan jobba med Lunds kommuns ortofoto i OSM. Hon ville också
> träffa lite osm:are och även berätta om hur det är att bearbeta
> kommuner och liknande för att få dem att bli samarbetsvilliga för vårt
> syfte :)

Låter trevligt.

> Vi tänkte att allhelgonahelgen hade varit bra. Det är en av få lediga
> helger för min del, eftersom jag jobbar natt måndag-lördag och ibland
> även söndag.
>
> Mitt förslag är alltså att vi ses 2 eller 3 november, förslagsvis på
> samma ställe som förra gången (Glorias? hur var ljudnivån där?)

Jag hade bokat "ett bord med eluttag", så det blev det ovala bordet i hörnet
som är rakt fram när man kommer in. Strax bredvid/bakom bardisken. Bordet står
ensamt och det var helt OK ljudnivå där för att vara ett uteställe. :)

Fick också luskat ut att Glorias erbjuder gratis trådlöst internet (inlagt i
OSM nu [rycee kanske kan bygga en OSM WiFi karta/app? ;)]) vilket alltid är en
bonus.

Vill man ha det lite lugnare är ju Ebbas skafferi ett alternativ där man kan
sitta i den bakre delen. Brukar vara rätt lugnt där. Sen får man flytta till
Glorias om man vill förtära lite öl senare på kvällen. ;)

> Hänger ni på?

o/

Vill man göra det till en riktig OSM helg så kunde man ta en exkursion dagen
före till Malmö och kartera lite POIs, nya hus/vägar etc både i centrum och
Västra hamnen. Jag tror jag kan ordna fram utrymmen där man kan sitta och nörda
i Malmö högskolas lokaler via en bekant… kanske. ;)