Jo. detta har varit en fråga som jag även fått på irc. Och efter en del
diskussion så håller jag nog med att det kan vara bra om hamlet också kan
vara mindre orter som inte räknas som småort. Inte främst prg. det du säger
men för att det ofta kan vara väldigt dåliga namn och svårt att från
sattellitbilder förstå vad de menar för plats med sina namn. (hedkärra
(norra delen) och hedkärra (södra delen) togs upp som exempel..). Så jag är
villig att acceptera hamlet på andra orter än småorter.
Hur låter det?

MvH Tobias