Hej,

Am Tue, 30 Jul 2013 10:01:01 +0200
schrieb Andreas Vilén <andreas.vi...@gmail.com>:

> Numera ska det vara en relation per riktning, vilket bara ger
> svårigheter då bussen tar olika rutter vid olika tider på dygnet,
> eller passerar samma sträcka flera gånger per tur (som med
> vändslingor mitt i linjen), vilket jag inte är helt säker på hur man
> löser.

Man tar so mycket relationer som det behövs per riktning. Om det är
flera rutter, då har man fler relationer per riktning. Om densamma
sträckan är passerat flera gånger, den way är flera gånger i relationen.

Första kommer den hållplatser, därefter vägarna. Hållplatser är
sorterad som det är brukat och vägarna är sorterad som det är
brukat. Varje Hållplats kan har ein "stop" (fordons Plats, alltid på
vägen) första och en "platform" (väntplats) darefter.

Exempel finns vid Västtrafik Buss 720 Mellerud-Håverud eller vid
Jönköping Länstrafikens Buss 132 Jönköping-Gislaved

MvH
Wilhelm (Weide)