Ursäkta det sena svaret.

Vi löste preliminärt medgivandefrågan genom att arkivera mailet internt. På
så sätt finns åtminstone ett diarienr som man kan referera till även
externt.

Ett konto på openstreetmap.se skulle dock kunna vara rätt bra för att ge
ökad tillgång till datan (dvs. all hjälp/användning är uppskattad).
Lämpligt kontonamn är då lokal-profil för att hålla ihop det med OSM/OHM
användarnamn. Förhoppningsvis får jag även tillgång till fler fria dataset
i framtiden.

Den som är intresserad av att nysta i denna GIS-skatt alternativt ge mig
tips om hur man går till väga för att få in den i OHM skulle verkligen vara
en ängel.

/André

 André Costa | GLAM-tekniker, Wikimedia Sverige | andre.co...@wikimedia.se |
 +46 (0)733-964574

Stöd fri kunskap, bli medlem i Wikimedia Sverige.
Läs mer på blimedlem.wikimedia.se