> Andra varianter som jag har sett är leisure=outdoor_bathing [1] (23 st),
> leisure=beach [2] (179 st) och leisure=sea_bath/river_bath/lake_bath [3]
> (3+1+7 st).
>
> I går taggade jag några badplatser som jag känner till med vad jag tyckte
> var den bästa varianten så här långt (amenity=public_bath i kombination med
> bath:open_air=yes), men om vi enas om något annat kör vi på det (vill bara

Låt mig slå ett slag leisure=bathing_place om vi talar om utomhusbad
utan bassäng, men jag har diskuterat detta förr och inte kommit fram
till något.

amenity=bathing_place verkar vara en grej i det lite mer civiliserade
Japan. Här är de flesta badplatser jag känner inte är en "amenity",
men visst är de det i Stockholm och större städer. Sedan blir det lite
tautologi att säga public och amenity i ett.