Det där med lite men rätt eller mycket men möjligen något fel är inte en
helt okontroversiell fråga.

Jag tycker i princip alltid det är bättre att lägga till något som troligen
blir 95% rätt än att låta bli. Det är t ex bättre för någon som ska köra
bil till en viss adress att gatan finns där men ligger tio meter fel än att
den inte är med på kartan. Och så får man förstås glatt acceptera att andra
som kommer efter kan komma att rätta ens data när de anser sig ha fog för
det.

Det finns flera felkällor i det vi gör. Det finns felkällor om vi utgår
från GPS-spår, andra felkällor om vi utgår från satellitbilder. Gör det så
bra du kan, men acceptera att du inte kan garantera ett felfritt resultat i
alla lägen. Det är i alla fall mina $.02.

Mvh,

Fredrik