Hej,

> Gamla gränser borde väl snarare kartläggas i openhistoricalmap.org.
Angående gamla gränser och län. Det finns noder i databasen, en
för varje län som fanns 20 år (?) sen, t.ex.
http://www.openstreetmap.org/node/302262434
http://www.openstreetmap.org/node/302262460
Utöver att de länen (och kanske andra också) finns inte längre,
beskrivs de bara med en node/punkt, dvs man kan inte lätt
bestämmer vilken areal länet omfattar eller om en viss
stad/kommun är med i länet.

Jag tycker att alla noder för (föredetta) län ska tagits bort.
Län beskrivs idag med relationer, t.ex.
http://www.openstreetmap.org/relation/54367
som har ersatt de gamla länen i denna regionen.

Är det ok att ta borta noder eller har nån av er ett bra
argument att bibehålla de?

> I övrigt är det nog bra att försöka ta fram riktlinjer som
> dokumenteras någonstans. Kanske även kolla om det finns
> liknande projekt på andra platser så man inte skapar redundanta
> taggar/tillvägagångssätt.
Ja, jag tänkte att börja skriva några ord i Wiki:n, har inte
hunnit detta...

Mvh,
Thomas