> On 15 May 2017, at 10:13, Tomas Marklund <tomasmarklun...@gmail.com> wrote:
>
> Underbart att kunna komma åt hastighetsgränserna direkt från JOSM. Dock är
> det tyvärr inte lika bra med enbart kulörkodade hastighetsgränser. Dels
> ställer det till problem för ca 10% av den manliga befolkningen som är
> utrustade med defekt färgseende i någon form (mig själv inkluderad), dels
> måste man ha webbsidan med kartnyckeln uppe samtidigt för att hela tiden
> jämföra det man ser på kartan med det värde man ska sätta i taggarna.
>
> OM det skulle gå att få till så att hastigheten skrivs ut i klartext i
> [...]

Ska labba lite med att skriva ut hastigheterna också. Försökte välja ett
färgschema[1] som påstås ska vara lite anpassat för färgblinda men är själv
tyvärr inte så insatt/påläst. Svårt att hitta färgscheman med så många steg så
det blir användbart även om man har fullt färgseende.

/Joakim

[1] Schemat är ett omkastat Categorical.12 härifrån
http://stat545.com/block018_colors.html#accomodating-color-blindness