Nu fungerar det bättre, men inte helt problemfritt ännu. Saknas 3 filer:

createindex.sql: No such file or directory
cleanmember.sql: No such file or directory
constraints.sql: No such file or directory

för att sätta upp en pgsql-db fick jag köra:

sudo su postgres
psql -c "CREATE USER foo WITH PASSWORD 'foobar'"
psql -c "CREATE DATABASE foodb OWNER foo"
psql -c "GRANT ALL PRIVILEGES ON DATABASE foodb TO foo"
psql foodb -c "CREATE EXTENSION hstore"
psql foodb -c "CREATE EXTENSION postgis"
exit
echo 'localhost:5432:foodb:foo:foobar' >> ~/.pgpass
chmod 0600 ~/.pgpass

efter det kör man PGSUPER="" ./makeosmdb -U foo -n foodb foomap.osm.pbf som
dock verkar ta några timmar att köra igenom på en seg burk (för hela
sverige). :)

*Med vänliga hälsningar*
*Kristoffer Malmström*
Tel: 0733690161