Kovács Marietta írta:
>Lehet-e a samba-t LDAP és MySQL nélkül PDC-ként konfigurálni?
Persze. Nekem is ilyen PDC-m van. A password backend paraméterben be lehet állítani.
smbpasswd --> ekkor egy sima szövegfájlban tárolja a felhasználókat vagy tdbsam
--> ez egy bináris formátum. Ezeknek az a hátránya, hogy elkülönül a Linux
felhasználóktól, tehát ha felveszel/törölsz valakit, akkor két helyen kell változtatni.
A security paramétert user-re állítod + prefered master = yes domain master =
yes local master = yes domain logons = yes
Azt hiszem, ennyi elég. Nem tudom, hogy XP-nél is kötelező-e létrehozni egy netlogon megosztást a PDC-n, nekem van a Win98-as gépek miatt.
Most ott tartok, hogy XP-kliens tartományba léptetésénél kér egy nevet és egy jelszót, de a root-ra azt mondja, hogy hozzáférés megtagadva, sima unix userre pedig (smbpasswd-vel is felvéve), hogy felhasználó nem található. Ugyanez a felhasználó munkacsoportban hozzáfér a samba-n levő home mappájához.

Milyen account-al tudom beléptetni a tartományba az XP klienst? Vagy kell méeg valami hozzá?

Faragó Zsolt