LTSP

nalunk a suliban egy Quad-os kozponti gepen 10 vekony klinesnek
beallitott halozatrol bootolo oskovulet csucsul...

ezekben se wincsi se CD nem kell belejuk igazabol szinte minden
periferia eltavolithato a kepernyo billentyu es eger kivetelevel es
barmilyen egyebkent kidobando gep jo neki - ezek P2-esek 500Hz-esek es
256RAM-osak, de joval kevesebb is eleg ennel a gepbe.

Otthon az egyik 5 eves 2GHz-s  laptopbol csinaltam LTSP szervert (Igaz
ebbol az alkalombol 1Gb-re bovitettem a RAM-jat) es 3 otthoni internet
terminalt hasznalunk egyszerre amikor parhuzatosan kell interneteznie
a csaladtagoknak. Plusz a laptop is egyben hasznalhato marad. (Azert
csodak nincsenek pl a Facebookos CafeWorld jatek nem fut 2 peldanyban
egyszerre rajta normalisan, de a 3 bol az egyiken siman megy mikozben
a tobbin is lehet netezni a hagyomanyos honlapokon)

Szoval javasolom az LTSP-t es egy oreg kiszuperalt masinat a portara
ami tud halozatrol bootolni.