2010/8/31 Istvan <ad...@variszabo.sulinet.hu>:

> A rendszergazda munkája nem lesz elismerve. Kivétel, ha a főnököd is
> informatikus. Ha működik minden, akkor látszólag nem dolgozol (mert nem

En azert nem lennek ennyire borulato. A gimnaziumi igazgatom
konyvtar-tortenelem szakos volt, aktivan hasznalta az IT-eszkozoket,
fontos volt szamara a korrekt webes megjelenes, a halozati munka. Igen
komolyan tamogatta az otleteinket, sot, ugy tudom a mai napig ilyen a
hozzaallasa.

Ha elvonatkoztatunk az eroforrasok (penz, ido) hianyatol, akkor egy
iskolai rendszergazda feladata IMHO nem csak a hagyomanyos uzemeltetes
kellene legyen, hanem az informatikai infrastruktura, szolgaltatasok
bemutatasa, nepszerusitese, kommunikacioja, a biztonsagtechnikai
iranyelvek erositese, kikenyszeritese. Ismerek olyan intezmenyt, ahol
a rendszeruzemeltetes rendszeresen kommunikal, ertesiti a
felhasznalokat az egyes esemenyekrol, igy a szinfalak mogotti munka
nem fekete magia.

Sajnos a megbecsultseg kivivasa nem mindenhol valosithato meg, vagy ha
igen, akkor hosszu, keserves munkaval jar. Ezert lett volna jo az 1LET
roadshow-ja, ahol is beszeltunk volna ezekrol a kerdesekrol is. Talan
meg nem keso ilyesmit szervezni.

--
László Béres            Unix system engineer
http://www.google.com/profiles/beres.laszlo