OKJ-s képzésben tanítok adatbázis-kezelést. Gondoltam, lássanak az Access-en
kívül valami "nagyot" is, ezért letöltöttem és installáltam egy Oracle 10g
Express Edition-t. Meg is nézegettük a webes felületet magán a szerveren, de
most szeretnék a hálózatról kapcsolódni az adatbázishoz és így használni.
Az Oracle saját kliense hatalmas csalódás volt, kb. 30 mega és kapok egy
DOS-like karakteres felületet (amit egy mysql kliens kb. 300 kB-on tud).
Access-szel tudtunk csatlakozni azon a gépen, amin maga a szerver fut, de a
távoli géppel történő kapcsolathoz csak egy >8 oldalas dokumentumot találtam,
ami úgy kezdődött, hogy "telepítsük fel az Oracle szervert arra a gépre is,
amin az Access fut" -na ne már.
Használ valaki Oracle szervert? Tudtok ajánlani valami egyszerűbb módszert
arra, hogyan lehetne a hálózaton keresztül kezelni?