  From: Markó Ferenc
  To: Techinfo
  Sent: Tuesday, October 19, 2010 4:34 PM
  Subject: Re: Oracle adatbazis kliens

  Szia!

  Esetleg ODBC

  http://wiki.oracle.com/page/ODBC

   v. JDBC-n

  http://wiki.oracle.com/page/JDBC

   keresztül?

  Feri

  2010/10/19 Kovács Marietta <marg...@citromail.hu>

    OKJ-s képzésben tanítok adatbázis-kezelést. Gondoltam, lássanak az
Access-en kívül valami "nagyot" is, ezért letöltöttem és installáltam egy
Oracle 10g Express Edition-t. Meg is nézegettük a webes felületet magán a
szerveren, de most szeretnék a hálózatról kapcsolódni az adatbázishoz és így
használni.
    Az Oracle saját kliense hatalmas csalódás volt, kb. 30 mega és kapok egy
DOS-like karakteres felületet (amit egy mysql kliens kb. 300 kB-on tud).
Access-szel tudtunk csatlakozni azon a gépen, amin maga a szerver fut, de a
távoli géppel történő kapcsolathoz csak egy >8 oldalas dokumentumot találtam,
ami úgy kezdődött, hogy "telepítsük fel az Oracle szervert arra a gépre is,
amin az Access fut" -na ne már.
    Használ valaki Oracle szervert? Tudtok ajánlani valami egyszerűbb módszert
arra, hogyan lehetne a hálózaton keresztül kezelni?