Szia

Esetleg valamilyen virtuális gépes megoldás

pl:  vmvare en egy linuxos proxy

Misi

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Kiss Istvan
Sent: Wednesday, November 10, 2010 12:00 PM
To: Techinfo
Subject: Re: termenkénti internetszabályozás

Ha letiltod a teremben az internet beállítások módoítását a gépeken? akkor
nem tud proxyt cserélni

2010/11/9 Mumus Elek <zebran...@freemail.hu>

Üdv

Internet megosztással kapcsolatos gondom lenne.

Iskolánkban 8 számítástechnika terem van. Jópár évig tökéletesen működött a
következő rendszer:

Minden teremben kizárólag 1 darab tanári gép kap internetet az ISA-tól. A
tanári gépeken az analogx.com-ról ingyenesen letölthető proxy programot
elindítva a tanár gépe proxy szerverré válik, és szórja a netet a terembe.
Ehhez a diákok gépein csak annyit kellett beállítani hogy proxy szerverként
a tanár gépét használják. A rendszer nagy előnye az volt, hogy akkor volt
internet, amikor a tanár elindította a proxyt.

Mint mondottam, jól működött a dolog, de a diákok rájöttek, hogy ha
átállítják a proxyt a böngészőben, akkor másik teremből is tudják a netet
lopni.

A következőkkel próbálkoztam, hogy megoldjam a gondot:

1.  A tanári gépekre tűzfalat telepítek. Ebben beállítom hogy a tanári gép
ne álljon szóba más terembeli gépekkel. Ezen megoldással következő a gond:
Ilyen tűzfalat csak fizetőset találtam (Zonealarm Pro). Ez a Zonealarm
amellett hogy nem ingyenes, még jelentősen le is lassította a 256 Mb RAM-al
megáldott tanári gépeken.

Ha esetleg tud valaki ingyenes tűzfalat, amelyben helyi címeket is
blokkolhatok, megköszönném. (A ZoneAlarm ingyenes változatában pl. nem
lehet)

2. Próbálkoztam az Analogx proxy helyett más proxyt pakolni a tanári
gépekre. (FreeProxy)

Ebben lehet szabályokat megadni, hogy kikkel ne álljon szóba a program, és
még cache is van benne, amely gyorsítja a netet. Ezzel a programmal viszont
az a gond, hogy szolgáltatásként indul, a gép bekapcsolása után azonnal
aktiválódik, és a nem rendszergazda jogokkal rendelkező mezei tanárok le sem
tudják állítani a szolgáltatást.

a, Van e rá mód hogy valahogy mégis legyen joguk leállítani egy
szolgáltatást, anélkül hogy teljes rendszergazdai jogot kapnának a tanárok?

b, esetleg ismer e valaki másik, XP alatt futó proxy programot, amelyben
beállítható, hogy csak termen belül szórja a netet, más termekkel ne álljon
szóba?

Jó hosszú lett, remélem lesz azért aki végigolvassa.

Köszönöm

Horváth József

Üdvözlettel

Kiss István