Tisztelt Lista tagok!

Nem vagyok nagy WiFi guru ezért kérném a segítségeteket illetve tapasztalataitokat. Elérkezett az idő, hogy digitális napló használata miatt bővítsük a WiFi hálózatot. Eddig az annak idején pályázaton kapott Cisco AiroNet 1100-as Acces Pointot használtuk de most bővíteni kellene. Szerencsére az épület alakja majdnem teljesen kocka így még egy vagy kettő adóval szerintem teljesen le lehet fedni, mert a jelenlegi AP is csak a kockából kinyúló folyosóra nem tud sugározni. A kérdésem, hogy mire figyeljek az új AP beszerzés során illetve milyen típust válasszak? A jelenlegi Cisco tudása messze meghaladja azt amire nekünk szükségünk van és ahogy elnézem a hasonló Cisco-k ára igen borsos. Szóval ami kellene az nyilván a repeater mód, WPA/WPA2 titkosítás, MAC szűrés, esetleg a későbbiekben VLAN kezelés külön SSID-kkel. Másik kérdésem, hogy mi a megfelelő telepítési mód? Marad egy AP ami szórja a jelet és a többi repeater módban ismétli, vagy minden AP külön bekötve az ethernet hálózatba és azonos SSID-vel szórják a jelet?

Az archívumot és a google-t már segítségül hívtam de ha valaki tud a témába vágó tömör irományt, ne tartsa magában.

Köszönettel:

Kukusik Péter

oktatástechnikus,
rendszergazda