Üdv a Listának!

Fenti párost telepítve próbálom újraépíteni elhalt NetWare hálózatunkat.
Közben egy csomó kérdésre nem tudok biztos választ, és adig nem szeretném a
rendszert élesben működtetni.

1. Lassú az online update - ez normális?
percek telnek el, mire kapcsolódik a
https://98749834958akármi<https://xn--98749834958akrmi-rmb>
@nu.novell.com -hoz, további percek, mire frissíti az infókat és ezt minden
config változás után (YaST) szeretné megtenni. (Referenciaként: működő
debian szervereink ugyanezen a vonalon át 10-20 másodperc alatt elintézik
ugyanezt a dolgot)

2. Futtatható 3-as szinten?
A rendszer alapból grafikusan települ, de szervernél erre nem lesz szükség.
Átállítva 3-as szintre az init-ben kijelez pár funkciót, melyek nem fognak
menni. Jól sejtem, h ezekre nem lesz szükség?

3. Az eDirectory újrakonfig
közben ilyen üzeneteket kapok: már van egy ilyen szerver a fában, törölnöm
kell, ha folytatni akarom. Miért nem ismeri fel saját magát?

4. végül töröltem a szervert, de nem tudom visszarakni
fenti üzenet miatt gondoltam, h  törlön, és majd visszateszem. Hát nem
megy!! Most, h nincs bent a fában, nincs baja a létező szerverrel, de az
eDir-t sem engedi configolni, mert létezik a
/etc/opt/novell/eDirectory/conf/nds.conf (ha letörlöm, akkor meg az a baja,
h nincs ott valami más)

5. Eltávolíthatom az eDirectory-t az OES2-ből?
próbáltam ezt is: minden mással függőségi gondja volt, leginkább az NSS
-sel, azon pedig vannak fájlok, nem akartam elrontani. Vagy levehetem és
majd visszatalál az NSS is az újratelepítés után?

Egyéb infók: a fában van egy másik SLES-OES szerver read-write replikával, a
rendetlenkedő szerver lenne a master. A rendetlen szerver kötetei látszanak
file szinten, de ismeretlen objektumként vannak jelen a fában (nyilván, mert
a szerverük nincs bent).

Van valahol "best practice" egy iskolai hálózat kialakításáhor SLES-OES
alapon? (például a levelezés hogyan növeszthető össze az eDirectoryval ha a
SLES alap Postfix szerverét beizzítom?)... és még ezer kérdésem van...

Előre is köszönettel