Sziasztok!
Ha jól sejtem, informatika óráról van szó. Ott mit csináljon, hajtogasson papírrepülőt?
Word körlevelet gyakoroljon? LOL :)

HA ÉPPEN AZ A FELADAT akkor igenis gyakorolja a körlevél készítést! Az iskola "munkahely" és nem játszótér a tanítási órán pedig tanulni, gyakorolni kellene nem szórakozni. Facebookozzon, IWIWezzen, MyVIPezzen, játszon, stb. ha erre engedélyt kap vagy szünetben, otthon, netkávézóban, stb.

Amúgy itt az hangzott el, hogy jajaj, mostmár nem is hallgatnak zenét, meg nem játszanak flash játékokat.
Az nem generált nagy forgalmat?
De igen és arról is ugyanaz a véleményem: otthon, szünetben vagy AMIKOR A TANÁR MEGENGEDI!

Kicsit úgy érzem szándékosan keveredik a technikai kifogás az etikaival. Tisztázni
kellene, akkor most mi is a baj. Ha technikai, akkor legyen az.
De akkor a Youtube-al kezdjétek a szűrést, meg valahogy a torrent trackerek kiszűrésével.
Meg az index.hu-val, azon is van video.

A dolog etikai részéhez. Tényleg azt gondolod, hogy az az iskola feladata,
hogy tiltson, tűzön vizen át, 'oszt jónapot??
Van (jó)pár óra, hogy tilos a drog, hogy rossz a cigi, rossz a pia. Nézd meg, van eredménye?
Nincs.
Tehát akkor dugjuk homokba a fejünket, hiszen tehetünk vagy mondhatunk mi felnőttek akármit a gyerek úgyis drogozni, inni, cigizni stb. fog. Szerintem igen, meg fogja tenni ha nagyon akarja de a mi dolgunk az, hogy lehetőleg ne is akarja illetve ha már igen akkor ezeknek amennyire csak lehet a biztonságos használatára próbáljuk meg felhívni a figyelmet és amire lehet megtanítani őket.

Talán meg kellene tanítani őket a számítógép, az FB használatára, az okos használatára,
arra, hogy hogyan lehet értelmesen élni vele.
Igen, ezzel egyetértek mint azt fentebb írtam.

A tiltás csak arra jó, hogy az iskola bedugja a fejét a homokba.
Szerintem nem. Hiszen ha tiltod akkor már foglalkoztál a a probléma megoldásával, kezelésével. Ha tudod, hogy nem jó de csak széttárod a kezed, hogy én úgysem tehetek semmit inkább hasonlít a strucc politikára.

Az ellenzők gondolkodjanak el azon, pár éve talán a számítástechnika/informatika, a számítógépek ellen folyhatott (volna) ilyen gyűlölet a magyartanárok részéről, mert kiveszi a könyvet a kezükből. A Gutenberg korszak végének huhogására már én is emlékszem, most pedig meg lehet nézni a karácsonyi giga könyveladási számokat...

Én nem a haladás, a szórakozás, divat, stb. ellen vagyok sőt!
De mindennek megvan a helye és ideje. Vagy Te örülnél, ha a boltban a pénztáros éppen a FB-on osztaná meg legfrissebb élményeit miközben te tizedmagaddal sorban állsz arra várva, hogy végre kiszolgáljanak?