Adalék:
Idéztétek a német példát.
http://www.h-online.com/open/news/item/No-more-desktop-Linux-systems-in-the-German-Foreign-Office-1191122.html

Egy ottani ismerősöm hívta fel a figyelmet arra, hogy a cikkben csak a sorok
közt volt jelezve, hogy a váltás idején a külügyet a szabaddemokraták (FPD)
vezették, akiket úgy ismernek, mint a korporációkhoz vonzódó neoliberálisok,
akik a lobbi tevékenységre meglehetősen érzékeny (engedékeny) politikai
csoportot alkotnak Németországban.  A két korábbi külügyminiszter, amikor a
Linux-desktopra váltás megtörtént az SPD-ből, illetve a Zöldektől voltak, akik
értékválasztásukban baloldalibbak - ha szabad ezt a Némethonban a hazaitól
eltérő tartalmú kifejezést használni.  Annyi bizonyos, hogy a MS-nek jó ideje
szúrta szemét, hogy a éppen az a város váltott Linuxra, ahol a székhelye van.
Végre visszavágott? Ezek persze nem lehetnek a fő tényezők, a németek
számítások és adatok alapján dolgoznak, tehát racionálisan biztosan védhető és
igazolható a visszaállás MS-re.

Az iskolai helyzet náluk is hasonló: az MS úgy állapítja meg az árakat, hogy
továbbképzéssel és licenccel együtt olcsóbb legyen egy iskola számára szoftver,
mint az átállás és átképzés költsége. A munka világában náluk is 95%-ban MS
van. Ennek ellenére ismerősömnek volt egy érdekes megjegyzése. Szerinte
"szoftver koncepciókat kellene tanítani az iskoláknak, amihez természetesen meg
lehet mutatni bármelyik terméket, de törekedni kellene a gyakorlatban a gyártói
neutralitásra. " Hát erről nem tudok mit gondolni, ezt a gyakorlatban biztosan
aligha lehet nálunk megvalósítani. Nem is tudom mire gondolt. Talán kitűzni egy
feladatot és megnézni, hogy melyik szoftverrel hogyan lehet megoldani? Ez
valami kompetencia-fejlesztés lenne?

Üdv.
Török Balázs