Én linuxxal kezdtem anno, aztán jött  a tisztaszoftver és váltottam. Egyszerűen
azért, mert ha a kliensek úgyis windows-ok, akkor minek szívjak egy esetleges
inkompatibilitással. (Persze így is szívok...)

Szerintem ha valaki tudja a dolgok elméleti hátterét, mindenhol boldogul. Az
átállás nyilván mindenkit megvisel, de akinek eddig is fontos volt a biztonság,
az tud majd biztonságos rendszert építeni másik szoftverrel is.

Írok pár elvet, hogy érthető legyek (ismerősek lesznek):
- legyen a rendszer mindig frissítve
- legyen tűzfal, mindent tiltok, csak ami kell azt engedélyezem
- fájlszerveren csak szükséges de elégséges jogot osztok
- frissített vírusfigyelő nem árt
- mail szerver ne relay-ezzen fűnek fának
- stb, stb.

Ha előbbieket (meg amiket nem írtam le) betartom(!), bármilyen
szoftverkörnyezetben lehet biztonságos rendszert építeni. Az más kérdés, hogy a
váltás mennyi szenvedéssel, meg guglizással jár együtt. És az is nagy segítség,
hogy manapság már a default beállítások is a biztonságra vannak kihegyezve.

Kicsit eltértünk a tárgytól, nem?
FG

Szia,

Azért szerintem a biztonsági kérdés ennél fontosabb és sehol sem lehet
másodrangú, azért csak gondoljunk bele, ha netán mindennapi használatban
van mondjuk egy lokális e-napló és kompromittálják a szervert akkor
azért azzal elég nagy galibát lehet okozni.

A pénz kérdés természetesen fontos dolog, de ezt meg úgy lehetne
megoldani, hogy a rendszergazdákat el kell küldeni megfelelő
oktatásra/képzésre. De gondolom erre sincsen pénz, úgy hogy ez egy
ördögi kör. :)

üdv,

Zool

--